sobota, 28 lipca 2012

Tutorial: recyklingowa bransoleta

Na początku chciałam pokazać jak wykonać prostą bransoletę - kolorowa i etniczna, idealnie pasuje do letnich stylizacji. Do jej wykonania potrzebowałam materiałów, które w całości pochodzą z "mojego recyklingu", czyli gruntownego sprzątania pokoju. Bransolet zrobiłam kilka, oto jak prezentują się razem:

Bransolety są łatwe w wykonaniu. Nie jest to też żadna nowość, ale może kogoś akurat zainspiruje:-)
Do wykonania bransoletki potrzebne będą:
  • stare plastikowe bransolety (jeśli takich nie posiadacie możecie użyć pierścienia wyciętego z plastikowej butelki);
  • resztki muliny bądź kolorowych włóczek;
  • klej (użyłam kleju na gorąco z pistoletu);
  • nożyczki.



 Doklejamy nić kroplą kleju. Następnie owijamy równo i ściśle wokół bransoletki.

Koniec nici podklejamy, najlepiej od wewnątrz bransoletki. Kolejne kolory nici doklejamy tak jak na początku.

Gdy owiniemy już całą bransoletę końcówkę nici podklejamy. Klej, którego używałam jest przezroczysty, dlatego jest on niemal niewidoczny i nie szpeci bransolety. Jeśli jednak używacie kleju, który może odbarwić nić, polecam wciągnięcie końcówki pod nawinięte już nitki, podobnie jak przy wykańczaniu robótek na drutach czy szydełku (końcówkę nici nawlekamy na igłę, którą wbijamy pod kilka "zawijasów", przeciągamy igłę, ucinamy nitkę).

 I na koniec jeszcze kilka zdjęć moich bransoletek. Pozdrawiam!


6 komentarzy:

  1. Już kilka razy o tym myślałam i teraz Twoje wesołe bransolety po raz kolejny zachęciły mnie do spróbowania.
    Bardzo ładnie wyglądają te cienkie, ale to pewnie dlatego, że nie lubię dużych bransolet :)
    pozdrawiam,
    Ag.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Faktycznie te cienkie prezentują się lepiej, bo sznurek do nich lepiej przylega. Na tej grubszej bransolecie, sznurek się trochę rozchodzi.

      Usuń
  2. przepiękne, znalazłam na spisie hand made, niby bransoletki ogólnie znane, ale nie wiedzoałam, jak je wykonać.

    OdpowiedzUsuń
  3. fajny pomysł i wykonanie :)
    przypominaja mi troche indyjskie bransoletki
    pozdrawiam
    :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajny pomysł, już się zastanawiam, które bransoletki przerobić... ;-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Thank you very much for the tutorial.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...